Frankfurtská tabulka slev pro reklamaci zájezdu

Před dvěma týdny jsme vám přinesli článek Jak reklamovat zájezd, dnes se mrkneme na část, o které jste chtěli vědět víc - jak vypadá Frankfurtská tabulka slev a jakou slevu můžete za co požadovat?

Frankfurtská tabulka slev funguje od roku 1985 a je velmi dobrým vodítkem pro uplatňování reklamací. Možná budete sami překvapení, co je běžné reklamovat a jakou procentuální slevu zájezdu za nedostatky chtít. Na druhou stranu berte v potaz, že žádný zákon českým cestovkám a agenturám nenařizuje Frankfurtskou tabulku dodržovat. Nezapomeňte také na to, že reklamaci zájezdu můžete podat nejpozději do jednoho měsíce od návratu - pak mizí veškeré nároky na možnou náhradu.

Špatná doprava do destinace a v destinaci

  • Zpoždění odletu o 4 a více hodin: 5 %
  • Nižší přepravní třída: 5-15 %
  • Nestandardní nedostatky v letadle: 5-10 %
  • Chybějící nebo dražší transfer do hotelu: plné proplacení nákladů  

reklamace zájezdu

Špatné ubytování,  jiný typ pokojů, hluk či chybějící bazén

  • Jiný hotel: 10-25 %
  • Jiné umístění hotelu (např. dál od pláže): 5-15 %
  • Jiná forma ubytování (kemp místo hotelu, chybí balkón či výhled na moře): 5-20 %
  • Větší pokoje (a tím např. i někdo cizí s vámi): 20-30 %
  • Menší pokoje: 5-10 %
  • Stěhování v průběhu dovolené: příslušná část nákladů za den
  • Hluk během dne: 5-25 %
  • Hluk v noci: 10-40 %
  • Zápach: 5-15 %
  • Chybějící/špinavý bazén: 10-20 %

Špatné pokoje a chybějící nebo nefunkční vybavení na pokojích

  • Poškození/znečištění: 10-50 %
  • Hmyz na pokoji: 10-50 %
  • Chybějící/nefunkční koupelna, záchod, vana, sprcha: 10-25 %
  • Málo nábytku: 5-15 %
  • Chybí balkón/výhled na moře: 5-10 %
  • Chybí nebo nefunguje klimatizace: 10-20 %
  • Chybějící TV či rádio: 5 %
  • Nefunkční elektřina/plyn: 10-20 %
  • Nefunkční výtah: 5-10 %
  • Neteče voda: 10 % (teplá voda 15 %)

reklamace zájezdu

Špatný úklid nebo nekvalitní delegáti

  • Chybějící úklid pokojů: 25 %
  • Nedostatečný úklid: 10-20 %
  • Nedostatek ručníků/ložního prádla: 5-10 %
  • Celkově špatná organizace: 5 %
  • Špatné služby při poznávacích zájezdech: 10-20 %

Špatné jídlo a chybějící stravování

  • Vůbec žádné jídlo: 50 %
  • Zkažená jídla: 20-30 %
  • Jídla nejsou teplá: 10 %
  • Jednotvárná strava: 5 %
  • Špinavé nádobí, příbory, stoly: 5-15 %
  • Stravování "na směny": 10 %
  • Samoobsluha nebo dlouhá čekací doba na obsluhu: 5-15 %
  • Špatné středisko, znečištěná pláž nebo chybějící vyžití
  • Chybějící/špinavá pláž: 10-20 %
  • Nemožnost koupání v moři: 10-20 %
  • Chybí restaurace: 10-20 %
  • Chybí lehátka, slunečníky, zábava, tenisové kurty: 5-10 %
  • Chybí sauna, minigolf: 5 % 

Zažili jste na dovolené některý ze zmíněných problémů? Nebojte se zájezd reklamovat. Jak na to jsme vám sepsali v nedávném článku o reklamacích zájezdů.

Přečtěte si další článek
Zaujal Vás náš článek?

Sdílejte ho na Facebooku

Chcete posílat články na e-mail?

Ochrana proti spamu:
Opište kontrolní text z obrázku. Jestliže nemůžete text přečíst, změňte jej