Florencie a Pisa, zápisky z cest

Můj výlet do Florencie zahrnoval jeden den v Pise a potom 5 dní ve Florencii. Původně jsem chtěl letět přímo z Prahy do Florencie, ale nakonec jsem letěl nejdřív do Pisy a pak se přesunul vlakem do Florencie. Zde je můj zápis formou deníku:

středa - Pisa

První den jsem strávil v Pise. Po příletu do Pisy jdu pěšky do hostelu "My Way", asi 15 minut od letiště. Ubytuju se, je to hostel, pro sebe mám dvoulůžkový pokoj s manželskou postelí, kávovarem a balkonem. Majitel je příjemný děda. Doporučí mi pizzerii nedaleko, prý nejlepší pizza ve městě. Jdu tam, dám si pizzu a pivo. Když odcházím, tak mám nápad zajít se podívat na šikmou věž, jak vypadá v noci, ale je to 30-40 minut cesty pěšky přes město a to se mi už nechce. Jdu zpět do hostelu a spát. Moc dobře se mi nespalo, 2x v noci letělo letadlo až vibrovaly okenice a pak ještě blízko jezdili lidé na skútrech. Vzal jsem si škrabošku přes oči a špunty do uší a prášek na spaní, co je na předpis a co mi jich pár dala babička pro krizové chvíle.

Šikmá věž, náměstí - Pisa, Itálie

Ulička v Pise - Itálie

čtvrtek - prohlídka Pisy a přesun do Florencie

Ve čtvrtek ráno si nechávám v hostelu"My Way" kufr a jdu se podívat pouze s batohem na šikmou věž a katedrálu, klášter, křtitelnici. Šikmou věž jsem si prohlídl pouze zvenku. Neměl jsem dopředu rezervovaný lístek a všechny na ten den už byly vyprodané, takže jsem se bohužel nahoru nedostal. Online jsem si na místě koupil společný lístek do katedrály, křtitelnice a do muzea vedle věže a prohlídl si celý komplex.

Šikmá věž - Pisa, Itálie

Šikmá věž, základna - Pisa, Itálie

Baptiserium Jana Křtitele - Pisa, Itálie

V 15 hodin návrat na nádraží a přesun vlakem do Florencie. Po příjezdu do Florencie už jsem zvládl pouze přesun od nádraží do Hostelu Sleep Easy, který bych nedoporučil. Hostel je hrozný, špatné vybavení. Holt jsem ubytování hledal na poslední chvíli a už jsem při rezervaci neměl moc hostelů na výběr. Padla na mě smutná nálada.  Potom, co jsem se ubytoval, jsem si pouze nakoupil ve večerce pár potravin, šel se ještě pěšky projít do města podívat se na katedrálu a na polohu galerie Accademia, kam půjdu druhý den ráno a po návratu do hostelu šel spát.

pátek - socha Davida v galerii Accademia, katedrála Santa Maria del Fiore, Ponte Vecchio

V pátek jsem měl ráno na programu navštívit asi nejslavnější dílo, sochu Davida od Michelangela. Došel jsem do galerie Accademia (nutné mít koupený lístek dopředu na konkrétní čas) a potom, co jsem se dostal dovnitř, jsem začal prohlídkou Davida a pak pokračoval na další sochy a obrazy.

Socha Davida, galerie Accademia - Florencie, Itálie

Socha Davida zezadu, galerie Accademia - Florencie, Itálie

Galerie Accademia - Florencie, Itálie

Po galerii jsem si udělal radost obědem v malé hezké restauraci v zapadlé uličce, kde jsem si dal těstoviny se zeleninou a kafe. Potom přesun na náměstí Piazza del Duomo, kde jsem měl v plánu navštívit Baptisterium a kopuli katedrály  Santa Maria del Fiore (Dóm). Katedrála je opravdu nádherná a je velkým stavitelským dílem. Ještě v ČR jsem si koupil online vstupenku Bruneleschi pass, která platí 3 dny a můžete s ní navštívit vše, co souvisí s katedrálou Santa Maria del Fiore. Podle mě se to vyplatí (Dóm, zvonici, katedrálu uvnitř, Santa Reparata pod katedrálou, muzeum Duomo, Baptisterium). Dnes zatím pouze baptisterium a dóm a zbytek ostatní dny. Pozor, na vstup do kopule musíte mít rezervaci přesně na určitý čas a datum (vyplní se, když kupujete lístek online). Vydal jsem se tedy na výstup cca 500 schodů na vrchol kopule. Nahoře je úžasný výhled, opravdu to stojí za to. Celé město máte jako na dlani.

Katedrála Santa Maria del Fiore, vstup - Florencie, Itálie

Výhled z kopule dómu na město - Florencie, Itálie

Po sestupu zpět na náměstí jsem nabral síly v cukrárně Black bar, kde jsem si dal zmrzlinu a espreso. Tato cukrárna potom byla ještě mnohokrát mým útočištěm.

Po pauze jsem se vydal skrz most klenotníků - Ponte Vecchio k Palazzo Pitti, kde jsem si sedl na zem na náměstíčko a odpočíval, svačil a rozjímal. Poté už jen návrat zpět městem do hostelu. Celý den jsem si užil a moc mě to bavilo.

Most zlatníků - Florencie, Itálie

sobota - Galerie Uffizi, interiér katedrály a Růžová zahrada

Sobotní dopoledne jsem začal návštěvou galerie Uffizi. Galerie Uffizi ve Florencii je známá svou bohatou sbírkou uměleckých děl z různých období a stylů.  Obsahuje sochy a obrazy od Botticelliho, Michelangela, Leonarda da Vinciho, Caravaggia, Rembrandta, Tiziana, Veronese a mnoho dalších. Sbírka galerie Uffizi je skutečným pokladem světového umění a návštěva této galerie je pro každého milovníka umění nezapomenutelným zážitkem. A také byla pro mě návštěva velmi vyčerpávající. Po skončení prohlídky jsem se odměnil mým oblíbeným jídlem - Špagety carbonara - v první restauraci poblíž galerie.

Sousoší v galerii Uffizi - Florencie, Itálie

V galerii Uffizi - Florencie, Itálie

Po té jsem pokračoval v prohlídce součástí katedrály, tentokrát vnitřek katedrály

Santa Maria del Fiore, interiér - Florencie, Itálie

Santa Maria del Fiore, vstup, interiér - Florencie, Itálie

Pak jsem se vydal naslepo do části města, která se jmenuje Růžová zahrada, poblíž Piazza Michelangelo, kde jsem měl v plánu relaxovat po zbytek dne.

Růžová zahrada - Florencie, Itálie

Tato část města je moc hezká a ocení to zde všichni, kdo mají rádi klid, přírodu a chtějí si odpočinout od davů turistů v centru. Růžová zahrady je oáza klidu, kde lidé sedí na trávě, čtou knihy anebo tam chodí milenci do baru na víno.

neděle - Galerie Bargello, výstup na zvonici, Muzeum Duomo, zahrady Boboli

Můj výlet se chýlí ke konci a neděle je předposlední den. Ráno jdu do galerie Bargello, která mě příjemně překvapila tím, že tam nejsou davy lidí. Je to tedy můj tajný tip pro vás. Není třeba si zde ani rezervovat dopředu vstupenky (já měl koupeno dopředu). V galerii se nachází hlavně sochy, např. od Donatella a celá galerie se nachází v krásném renesančním paláci.

Galerie Bargello, nádvoří - Florencie, Itálie

Galerie Bargello, interiér - Florencie, Itálie

Socha v galerii Borgello - Florencie, Itálie

Potom jsem se vydal na druhé nejvyšší místo Florencie - zvonici. Ta se nachází hned vedle katedrály a je skoro stejně vysoká. Výstup opět cca 450 schodů a opět nádherný výhled na město. Navíc jsem měl štěstí a když jsem byl nahoře, tak zrovna zvonily zvony. To byl krásný zážitek. Úžasná energie velkých zvonů, které byly blízko.

Výhledy ze zvonice na katedrálu - Florencie, Itálie

Potom opět zmrzlina a káva v cukrárně Black Bar a dále muzeum Duomo, věnované katedrále a její stavbě.  Stavba katedrály byla ve své době unikátní stavitelský počin. V muzeu se např. nachází i Pieta od Michelangela a uvnitř opět nikdo nebyl.

Na závěr dne jsem šel do zahrad Boboli, kde jsem strávil celé odpoledne a večer. Zahrady patří k paláci Pitti a na vstup si musíte koupit lístek za cca 6 euro. Potom už jen poslední večeře v restauraci, poslední noc v hostelu a v pondělí návrat domů.

Zahrady Boboli, výhledy na město - Florencie, Itálie

V zahradách Boboli - Florencie, Itálie

Kvetoucí vistárie, zahrady Boboli - Florencie, Itálie

Na závěr, co bych Vám doporučil?

Pokud jste milovníci obrazů, navštivte Palazzo Pitti a galerii Uffizi. Připravte se ale na mnoho turistů.

Kdybych měl ve Florencii strávit pouze jeden až dva dny, navštívil bych kopuli katedrály a zvonici (mám rád výhledy) a z galerií bych navštívil galerii Accademia a Bargello a pak Muzeum katedrály (Museo Duomo). Jako relax pak zahrady Boboli, nebo Piazza Michelangelo.

Ve Florencii je možnost použití sdílených kol. Já chodil všude pěšky, MHD jsem nejezdil, a při přesunech městem jsem se dost nachodil a měl jsem bolavé nohy. Viděl jsem hodně lidí na sdílených kolech, možná by to příště stálo za pokus...

Přečtěte si také článek Řím, tipy a zajímavosti.

Přečtěte si další článek
Zaujal Vás náš článek?

Sdílejte ho na Facebooku

Chcete posílat články na e-mail?

Ochrana proti spamu:
Opište kontrolní text z obrázku. Jestliže nemůžete text přečíst, změňte jej